Mesin Padi....

on Rabu, Januari 06, 2010



Assalamualaikum.....

Selama hampir 3 minggu aku dok di kg (Perlis), asyik membela badan, berat pun dah naik, Alhamdulillah sihat walafiat.

Sehari sebelum balik mai Perak, aku sempat ambik gambaq mesin padi dok ambik padi di depan rumah. La ni dah musim menuai tapi hanya di sesetengah tempat saja. Padi sebelah Kedah masih menghijau. Ada jugak yg dah masak. Tpi kebanyakkannya masih menghijau.








Pada sapa2 yang tak pernah tengok mesin padi, ni la rupa mesin padi. Jangan terkejut....ada orang yang tak pernah tengok langsung mesin padi.Ada!!!
Ranking: 5

11 comments

7 Januari 2010 2:36 PTG

rasanya kan kat belah utara ja still boleh lihat menda ni dgn banyak nya....kan.

7 Januari 2010 4:07 PTG

yer.. aku slh sorg yg xpernh tgk mesen padi secara live...

7 Januari 2010 4:21 PTG

@Kancilbiru

Yezzzz...betul tu...

7 Januari 2010 6:07 PTG

@kakngah

haa...kn dah kata...mesti ada punya yang tak pernah tengok live...senang2, jom la ikut aku balik ke Utara tapi masa musim menuai je la yang ada mesin padi. Kalau bukan musim padi, mesin tu masuk dalam gudang.

7 Januari 2010 11:51 PTG

Kat Langkap ni, ada satu kawasan padi besar.... Sembur racun guna helikopter tu....

8 Januari 2010 9:01 PG

@Dak Wan

Betoi ka??? Amboi, kayanya org Langkap...
Tak caya lah...
Bukan ke kat Langkap ada hutan je...mana ada tempat nk parking?
kat Kedah lg luas, jelapang padi lg tp x pernah pon org guna helikopter...lawak btul la...

9 Januari 2010 5:20 PTG

salam org kampung...
perlih dok tang mana?

9 Januari 2010 7:02 PTG

@suffian

W'salam....
org kg ek?kg hang kat mana?aku dok abi kubang badak.....

10 Januari 2010 8:25 PG

hahaha.. adoi2.. kena btg hidung den.. x pernah tengok mesin padi lagi!!

Tanpa Nama
29 Mac 2012 9:43 PG

abg aku tauke misen padi daaaaaaa......

Tanpa Nama
13 Disember 2012 11:43 PG

sapa nak tgok mesin padi live meh ikut kita..kerja drebar mesin padi dekat tg karang..selangor

Catat Ulasan

Ruangan santai

 
© TERATAK USANG All Rights Reserved